Autor testu - Václav Fořtík, MENSA ČR, upravil Milan Rieger | hlavni |
Následující test prověří vaše znalosti a schopnosti z oblasti verbální, numerické a logické inteligence, prostorové představivosti a vnímání. Na test máte 15 minut, každá správná odpověď bude ohodnocena 1 bodem. |
1. |
Doplňte tři písmena tak, aby vznikla podstatná jména v prvním pádu jednotného čísla. Př. D..., M..., P... - řešení je RAK (drak, mrak, prak)
|
2. |
Z uvedených možností vyberte slovo opačného významu (antonymum) ke slovu zadanému: malý
a) velký |
||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Vyberte, která z uvedených přísloví k sobě mají nejblíže:
a) Kdo šetří, má za tři. |
4. |
Co znamená tato přesmyčka: PALMA (přesmyčkou se rozumí, že přehozením písmen dostaneme podstatné jméno, např. BRAK - KRAB) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Které z uvedených slov logicky nepatří mezi ostatní?
a) Panoš |
6. |
Vyberte čísla stejná, jako je číslo zadané. 8686688866666996
a) 8686688866666996 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
7. |
Které písmeno anglické abecedy je čtvrté před druhým písmenem před L. |
8. |
Víme, že raploušů je 10, většina raploušů jsou ignoranti, většina ignorantů jsou lenoši. Většina lenochů, jak známo, tráví život za pecí. Otázka zní, zda z výše uvedených informací vyplývá, že víme o existenci alespoň 3 pecí.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Co patří místo otazníku?
|
10. |
Co patří místo otazníku?
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Vyberte, která dvojice slov má podobný logický vztah jako zadaná: Hmotnost - gram
a) síla - newton |
12. |
Vyberte, co logicky nejvíce nepatří mezi ostatní:
a) D. Hašek |
||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Vyberte, co logicky nejvíce nepatří mezi ostatní:
a) Rhodský kolos |
14. |
Součet čtyř za sebou jdoucích čísel je 230. Jaká jsou to čísla? |
||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Doplňte místo otazníku: 76 - 65 - ? - 46 - 38 - 31 |
16. |
Které číslo nejvíce nepatří mezi ostatní?
a) 7 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Co patří místo otazníku?
|
18. |
Pokud první tři kousky překryjeme, získáme jeden ze spodních obrazců. Který? ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Určete dílky, které mezi ostatní nepatří ![]() |
20. |
Co patří místo otazníku? ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Kterou krychli nelze z této sítě složit? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
22. |
Ze tří částí jsme schopni sestavit čtverec a vaším úkolem je určit, který dílek přebývá. ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Řešení: 1.VOZ, 2. a, 3. b + f, 4. LAMPA, 5. d, 6. vše mimo d a g, 7. F, 8. a, 9. b, 10. c, 11. a, 12. d, 13. e, 14. (56, 57, 58, 59), 15. 55, 16.7, 17. b, 18. a, 19. d, e, 20. f, 21. b, 22. d |
Hodnocení K objektivnímu zhodnocení vaší inteligence by test musel mít více otázek. Velkou roli hraje rovněž věk. Výsledky berte jen jako orientační informaci o svých znalostech a duševních schopnostech. Více informací na http://www.mensa.cz. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
© 2004 Milan Rieger - web design, grafika |